Erőemelő ízületi sérülések. Erőemelés - a testépítés és a sportolás alapja

Nicoflex, Bengay, lóbalzsam és társaik - SBD Hungary

Search for: Sérülések az edzőteremben A folyamatos fejlődés minden testépítő álma, de olykor bosszantó dolgok hátráltathatják. A súlyzós edzést végző sportolók legrettegettebb ellensége a sérülés. Hetekre, hónapokra visszavethet, ami idővel motivációs problémákhoz vezet.

Sérülések a testépítésben

Sérülés bárkivel előfordulhat. Aki igazán keményen edz, biztos, hogy olykor elveti a sulykot, és kész a baj. Azért harakirit nem kell azonnal elkövetni, hiszen van megoldás.

Mit nevezünk egyáltalán sérülésnek?

mágikus kenőcs az ízületek számára

Egy testrészt akkor nevezünk sérültnek, ha valamilyen funkciójában csökkenés következik be, vagy ez súlyosabb esetben teljesen kiesik. A sérült személy egészséges állapotához képest kevesebb terhelést erőemelő ízületi sérülések elviselni, és ha mégis megpróbálkozik a gyakorlattal, diszkomfort érzete lesz — ez többnyire fájdalom formájában nyilvánul meg.

Nem minden sérülést lehet kiküszöbölni, de eltekintve a rossz mozdulat vagy baleset miatt bekövetkező károsodásoktól, megfelelő étrenddel és ésszel edzve sokat tehetünk izmaink és ízületeink egészségéért.

bemelegítési segédlet

Erőemelő ízületi sérülések, hogy étrendünk kiegyensúlyozott legyen, és a fehérje-szénhidrát-zsír hármas mellett a mikrotápanyagok bevitelére is figyeljünk oda. Egy jó multivitamin komplex nem a közértben kapható vicckategóriába tartozó pezsgőtablettákról van szó nem hiányozhat egy komoly testépítő étrendjéből. A napi C-vitamin bevitel legyen minimum 3 gramm, de természetesen lehet ennél sokkal több is, nem fog megártani.

Sérülések a testépítésben A testépítés egyike azoknak a sportoknak, amelyekben, kicsit túlzással, de mondhatni, hogy mindennaposak a sérülések. Kisebb húzódások akár heti több alkalommal is előfordulhatnak. Ez általában nem okoz nagy problémákat, egy diclofenac alapú kenőccsel hamar túljuthatunk a problémán. De sajnos akadnak olyan esetek is, amikor ez már nem elegendő, mivel a sérülés esetleg komolyabb kimenetelű.

A kalciuma magnézium napi mennyiséged pedig mg körül legyen. Jó, ha pusztán megelőzés céljából szedünk valamilyen ízületvédőt is, ezek legtöbbje glukozamint, chondroitint és msm-et tartalmaz, esetleg még zselatint.

Edzésen ne lógjuk el a bemelegítést, mert az akut sérülések nagy része emiatt következik be.

erőemelő ízületi sérülések

A gimnasztika után ne a legnagyobb súllyal kezdjünk, végezzünk néhány bemelegítő sorozatot. Igen, előfordulhat, hogy ez akár sorozatot is jelent, ha igazán nagy súllyal dolgozunk.

lila virágok ízületi fájdalmak kezelésére amit nem lehet enni ízületi gyulladásokkal

A felmenőzés természetesen az edzésen végzett összes gyakorlatra vonatkozik! Nem árt figyelni az öltözékre is. Az ízületek hidegben sokkal sérülékenyebb, ezért nagy súllyal végzett gyakorlatokat mindig hosszú ruhában végezzünk, és ha szükségesnek érezzük, ne spóroljunk a fáslival, bandázzsal.

Az ízületi sérülések megelőzése

A terhelni szándékozott testrészt bekenhetjük bemelegítő krémmel is, ezzel biztosítva az élénk vérkeringést. Erőemelő ízületi sérülések már elkéstünk — a sérülések kezelése Vegyél komolyan minden apró fájdalmat, amit edzés közben vagy utána érzel. Sokszor csak órák múlva érezzük, hogy komoly baj van — amikor már késő, mert még megcsináltunk utána egy rakás gyakorlatot. Kialakulásuk alapján megkülönböztethetünk akut hirtelen és krónikusan hosszabb kialakulási folyamat után jelentkező sérüléseket.

ízületek kezelésekor súlyosbodások fordulhatnak elő csípő csípőízület fájdalom

Az akut sérülések húzódás, rándulás, izomszakadás, ficam legtöbbször valamilyen edzésen elkövetett hiba — rossz mozdulat, bemelegítés hiánya, túl nagy súly használata — miatt keletkeznek. Szub-akutnak egy korábban összeszedett, és pihentetés hiányában tovább romlott sérülést nevezünk. A krónikus sérülések fokozatosan alakulnak ki, és mire eljut a tudatunkig, hogy valami nem stimmel, már mehetünk is a sportorvoshoz.

  • Fájdalom a térd körül
  • Erőemelés - a testépítés és a sportolás alapja
  • Háti gerinc: mobilitás Váll: stabilitás Az első dolog, amit észre lehet venni a táblázatból, az az, hogy az ízületek váltakozva igényelnek mobilitást, illetve stabilitást.
  • Tovább Vállfájdalom A vállízülettel kapcsolatos betegeségek és fájdalmak sokrétűsége a vállöv bonyolult felépítéséből fakad.

Erőemelő ízületi sérülések abba az edzést! Ha sérülés gyanúja áll fenn, azonnal hagyd abba a tréninget, és kezdd meg a sérült testrész kezelését.

Sérülések a testépítésben

Ha módodban áll, tegyél rá jeget, így csökkented a duzzanatot és a fájdalmat. A meleg borogatás tilos, mivel éppen ellenkezőleg hat.

  1. Ínsérülések kezelése -ínszalag sérülések - Fájdalomközpont
  2. Ínsérülések kezelése -ínszalag sérülések Létrehozva:
  3. Единственный мужчина, которого она любила.
  4. Az Ízületek Edzési Igénye - Tippek A Sérülések Megelőzéséhez | Scitec Nutrition

Polcold fel, pihentesd Gyorsítja a gyógyulást, ha a sérült területet a szív vonalánál magasabbra emeled, és pihenteted, amennyit csak lehet. Nem érdemes tesztelgetni, hogy vajon javult-e már, mert így csak rontasz a helyzeten. Az izomsérülések — súlyosságtól függően — néhány hét alatt meggyógyulnak, de az ízületi problémák sokkal tovább is elhúzódhatnak, köszönhetően a porcok lassabb anyagcseréjének.

Nicoflex, Bengay, lóbalzsam és társaik bemelegítési segédlet A bemelegítés az edzés, és ezáltal a sérülésmentes erősödés egyik fontos eleme. Sokan túlzásba viszik, néhányan teljesen elhanyagolják.

Hallgass a dokira! Egy komolynak tűnő sérülést mindig mutass meg egy jó sportorvosnak vagy ortopéd szakorvosnak.

Ínsérülések kezelése -ínszalag sérülések

Ha porcleválás vagy csontkinövés akadályozza az edzéseidet, hiába pihenteted, nem fog magától meggyógyulni. A modern diagnosztikai eljárásoknak köszönhetően CT, MRI, erőemelő ízületi sérülések hamar kideríthető, hogy mi a probléma. Az orvos a sérülés mértékétől függően felírhat különféle gyógyszereket, erőemelő ízületi sérülések fizikoterápiás kezelést, de az is lehet, hogy a probléma csak műtéttel szüntethető meg.

Bármelyik eset álljon fenn, vésd az eszedbe: A késlekedés nem fogja a sérülést meggyógyítani.

A vállfájdalom leggyakoribb okai:

Edzd körbe a sérült részt Tegyük fel, hogy krónikus könyöksérülésed van, aminek következményeképpen nem megy akkora erőemelő ízületi sérülések a fekvenyomás, a mellről nyomás és a tricepszgyakorlatok zöme, mint erőemelő ízületi sérülések igazából tudnál dolgozni. Fogd fel ezt a helyzetet úgy, hogy most a hátadra és e bicepszedre koncentrálsz, és felhozod őket. Hasra, lábra szintén tudsz edzeni, e két izomcsoportot erőemelő ízületi sérülések el is hanyagoljuk.

Figyelj oda az étrendedre Ha sérült vagy, gyorsíthatod a gyógyulást megadózisú C-vitaminnal napi 10 grammásványi anyaggal és telítetlen zsírsavakkal — mint ahogyan a megelőzésről szóló részben írtuk.

A vállfájdalom okai, típusai és a vállfájás kezelési lehőségei - Vállcentrum

Ami még szükséges: fogyassz rengeteg vizet! A megfelelő mértékű hidratáció szintén jótékony hatással bír ilyenkor.

erőemelő ízületi sérülések

Gyógyulás után — csak óvatosan Ha úgy érzed, teljesen rendbejöttél már, elkezdheted óvatosan terhelni a gyógyult területet. Az első edzésen inkább csak tornáztasd meg, hadd tóduljon bele a vér, és szokjon hozzá fokozatosan a munkavégzéshez.

A következő edzéseken a szokásosnál végezz több bemelegítő sorozatot, és eszedbe ne jusson a teljesítményed határait feszegetni!

Lásd még