Diéta térdfájdalom esetén, Nem, a futás nem teszi tönkre a térded!

diéta térdfájdalom esetén

ízületek fájnak a tánc

Amikor a barátaim megtudták, sorra figyelmeztettek, hogy ha nem hagyom abba, tönkreteszem a térdízületeim. Már nagyon sok tudományos publikáció született a témában, melyek bebizonyították, hogy a futás nem károsítja a térdet. Igazából úgy tűnik, a dolog ellenkezője az igaz.

FAL MELLETTI ÜLÉS

Egy kutatás szerint a futóknál kisebb eséllyel alakul ki ízületi gyulladás, mint a nem futóknál. Egy másik kutatás is hasonló eredményt hozott: nemcsak, hogy a futás nem növeli a diéta térdfájdalom esetén előfordulásának esélyeit, de csökkentette azokkal szemben, akik nem futottak. A futás hatására a térdízületi porc megvastagszik, valamint a csontok sűrűsödnek és a térd körüli izmok megerősödnek, hogy támogassák a térd munkáját.

diéta térdfájdalom esetén

A tanulmányok azt is igazolták, hogy a térdízületi gyulladás kialakulását leginkább befolyásoló tényező a genetika. Tehát ismerned kell a családi háttered a kockázat miatt.

diéta térdfájdalom esetén ízületi gyulladás kéz

De fontos, hogy a futás nem fogja tönkretenni a térded. Azonban van néhány apróság, melyekre ha nem figyelsz oda, könnyen bajba kerülhet a térded. Az első ilyen a cipő.

Tartós térdfájás esetén kicsi az esély arra, hogy a kellemetlenségek maguktól elmúlnak, azonban jól tervezett edzéssel és néhány kiegészítő használatával a tüneteid sokat javulhatnak. Számtalan ok miatt fájhat a térded, a heveny lefolyású gyulladások és sérülések mellett, a rossz tartás, a tartós magassarkú viselés, de akár más idültté vált kopások és ízületi elváltozások, régi sérülések is okozhatják a fájdalmunkat.

Nagyon fontos, hogy a futásod gyakoriságának, intenzitásának, valamint a súlyodnak és a lábtípusodnak a megfelelő cipőt válassz, mert minden egyes lépésnél a testsúlyod háromszorosa is ránehezedhet a térdedre. A másik nagyon fontos, hogy mindig melegíts be futás előtt.

Nem, a futás nem teszi tönkre a térded! | Well&fit

Ha kihagyod ezt a lépést, nagyon könnyen megsérülhetsz. Futás után pedig fontos a nyújtás.

Nehéz mozgás, ízületi + porcbajok ellen 5 természetes segítség

Ezt sem szabad diéta térdfájdalom esetén. Pár egyszerű gyakorlattal máris drasztikusan csökkentetted a sérülés esélyét.

  1. Alultápláltságot jelent.
  2. Nyírfalevelek ízületek kezelésére
  3. Térdfájdalom kezelése - Egészség | Femina
  4. Fájdalmak lehetnek az ízületek depresszióval?
  5. Így guggolj térdfájdalom esetén! | Peak girl

A modern technika nyújtotta lehetőségekről se feledkezz meg. Ma már számítógépes lábdiagnosztikai vizsgálatot tudnak végezni, ahol mozgás közben megnézik az izomzatod mozgását, a talajfogási technikádat. Így sokkal könnyebben választhatsz megfelelő cipőt.

  • A váll fájdalma nem emelkedik fel
  • Duzzadt térdízület és fájó
  • Tinédzser váll fájdalom
  • Fájdalom a lábak ízületeiben ülés után
  • Fokú térd meniszkusz

Kérd ki az orvosod, masszőröd születési sérülés a csípőízületen is. Kapcsolódó cikkek.

fájó derék- és csípőízületek kezelése a sípcsont ízületi gyulladása hogyan kezelhető

Lásd még